Külső zaj A gördülő gumiabroncs gépkocsin kívül hallható zajszintje decibelben van megadva. A hanghullámok jelzik, hogy a gumiabroncs által keltett zaj a későbbiekben bevezetésre kerülő európai határérték alatti vagy feletti-e. 1 fekete hullám: csendes (legalább 3 decibellel a későbbiekben bevezetésre kerülő európai határérték alatt) 2 fekete hullám: mérsékelt (a későbbiekben bevezetésre kerülő európai határérték és a 3 decibellel alatta lévő tartomány között) 3 fekete hullám: zajos (a későbbiekben bevezetésre kerülő európai határérték felett) A decibelben megadott érték legkisebb mértékű emelkedése is jelentős zajszintnövekedéssel jár. Valójában 3 decibellel magasabb zajszint esetében kétszer olyan intenzív a hanghatás. |
||
Üzemanyag-hatékonyság Az üzemanyag-hatékonyság és a gumiabroncs gördülési ellenállása között szoros kapcsolat áll fenn. Üzemanyag-hatékonyság szerint a gumiabroncsok A–G kategóriába sorolhatók: A = legjobb, G = leggyengébb. Előnyök Az „A” és „G” kategóriás gumiabronccsal felszerelt gépkocsik üzemanyag-fogyasztása között akár 7,5% eltérés is lehetséges. Ha ezt a számot kivetítjük a gumiabroncsok élettartamára, akár 90 000 Ft feletti megtakarítással számolhatunk. Üzemanyag-hatékony gumiabroncsokkal a CO2 -kibocsátás intenzitása is csökken. |
||
Nedves tapadás A nedves tapadás a gumiabroncs vizes utakon tapasztalható fékezőképességére utal. A paraméter jellemzésére hét kategória szolgál, ahol az „A” jelzésű a legmagasabb, míg az „F” jelzésű a legalacsonyabb besorolás. A nedves tapadási jellemzők fontossága Vészhelyzetben néhány méternyi távolság akár élet-halál kérdése is lehet. Az „A” kategóriás gumiabroncsokkal rendelkező gépkocsi 30%-kal rövidebb fékút után áll meg, mint az „F” kategóriás gumiabroncsokkal ellátott személygépkocsi. Egy 80 km/ó sebességről teljes erővel fékező személygépkocsi esetén ez 18 méterrel rövidebb fékutat jelent.* Megjegyzés: vezetés közben mindig tartsa be a javasolt féktávolságot. |
||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|